You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
המפתיעות לטובה, נהלל-יזרעאל - נערים ג' - דרג 1
עונה מוצלחת מאוד. שחקני קבוצת נערים ג' של מ.כ נהלל יזרעאל (צילום מטעם הקבוצה)

המפתיעות לטובה, נהלל-יזרעאל - נערים ג' - דרג 1

בעונת הפעילות הראשונה שלה הצליחה הקבוצה מעמק יזרעאל להשתלב בהצלחה בליגת האיכות הגבוהה ביותר. המאמן, שחר פוני, מסכם עונה בכתבה הבאה

מאת: אורי שמיר - עורך האתר

פינת המפתיעות לטובה - פינת הפרגון שלנו לקבוצות נערים ונוער, שעשו עונה מוצלחת מעל לציפיות הראשוניות, מגיע היום צפונה. כשמועדון חדש עולה על הקרקע מטבע הדברים קיימים הרבה סימני שאלה בנוגע ליכולות של קבוצתו להשתלב בליגות שאליהן שובצו. בקיץ 2023 קם בעמק יזרעאל מועדון חדש - מועדון כדורגל נהלל-יזרעאל, לאחר יותר משני עשורים שבמגרש בנהלל הפעילה מכבי חיפה שלוחה ועוד קודם לכן הפועל חיפה הפעילה שלוחה בנהלל. המועדון הצפוני החדש בבעלותם של עידו שטראוס - בעבר קשר וקפטן נבחרות הנערים והנוער של ישראל וקבוצות במחלקת הנוער של מכבי חיפה ואורי גרופר - שניהל בהצלחה את הצד המקצועי בשלוחת נהלל של מכבי חיפה למעלה מעשור וחצי, הצליח כבר בעונת הפעילות הראשונה למנות 15 קבוצות תחרותיות משנתון טרום א' ועד הנוער, בנוסף ל-4 קבוצות בשנתוני טרום ב' וטרום ג' ופעילות ענפה של בית הספר לכדורגל.

ההישגים הבולטים הגיעו מגזרת הנערים: קבוצת נערים א' זכתה באליפות מחוז יזרעאל והגיעה עד לשלב רבע גמר גביע המדינה, קבוצת נערים ב' תחת השם הפועל קרית ים הייתה חזק במאבקי הצמרת של ארצית צפון ואילו קבוצת נערים ג' בהדרכתו של שחר פוני, שהייתה לקבוצת הנערים היחידה ששובצה בליגה הבכירה ביותר בשנתון, סיימה עונה עם 10 ניצחונות ב-23 משחקי ליגה ועם הגעה עד לשלב רבע גמר גביע המדינה, לאחר שניצחה 2:3 בשלב שמינית הגמר את מכבי חיפה (וידאו עם השערים בהמשך הכתבה)


ייתכן שזו תמונה של ‏‏‏‏5‏ אנשים‏, ‏‏אנשים משחקים פוטבול‏, ‏אנשים משחקים כדורגל‏‏‏ ו‏טקסט שאומר '‏‎COACH LEGEA LEG b LEGEA M 2क-‎‏'‏‏
הרשים בביצועיו ובאופיו. איתי רוזנבליט זוכה לתואר השחקן המצטיין של קבוצת נערים ג'. לצידו בתמונה: שחר פוני, עידו שטראוס, אורי גרופר ועידן וייצמן (צילום: אבי רביבו)

קבוצת נערים ג' של מ.כ נהלל יזרעאל הייתה קבוצה דינאמית והתקפית, שניים משחקניה סיימו את העונה עם מאזן דו ספרתי של כיבושים: החלוץ מוחמד גרבעה - סיים עונה כמלך שערי הקבוצה עם 14 כיבושים, הקשר ההתקפי איתי רוזנבליט סיים את העונה עם 11 כיבושים.

אם באיתי רוזנבליט עסקינן, הרי שהשחקן הצליח להתעלות בעונה מאוד קשה ברמה האישית והמשפחתית, זאת לאחר שבתחילת המלחמה נהרג בפעילות מבצעית אחיו, סמ"ר גילעד רוזנבליט ז"ל, שהיה חובש קרבי בגדוד 52 של עוצבת עקבות ברזל. המנוח היה בן 21 במותו. במהלך פגרת המלחמה קיימה קבוצת נערים ג' טורניר שהוקדש לזכרו. איתי רוזנבליט שיתף אותנו בתחושותיו ובנחישותו להמשיך בחיים, בראיון שערכנו עמו בחודש ינואר האחרון. לקריאה, לחצו כאן  

אין תיאור זמין לתמונה.
סולידריות והצדעה לגיבור. שחקנים הקבוצות בטורניר לזכרו של סמ"ר גילעד רוזנבליט ז"ל

מי שהוביל את הקבוצה להצלחה גדולה הוא שחר פוני, שהצטרף למועדון לאחר שקודם לכן אימן בקבוצת שנתון 2009 של מכבי חיפה/נהלל ועוד קודם לכן אימן בהצלחה במחלקות הנוער של מ.כ נווה יוסף חיפה, עירוני נשר ובית"ר חיפה. שחר פוני משתף אותנו בתהליכים שעברה הקבוצה בעונה שהייתה מורכבת לכולם, בשל השלכות המצב וגם בתוכניותיו לעונה הבאה.


שחר, למה אתה מייחס את העונה המוצלחת שלכם?

"אני מייחס את העונה המומלצת של המועדון לכמה גורמים. האיכות של האנשים שנמצאים בו: החל מהבעלים - אורי גרופר ועידו שטראוס, כמובן למנהל המקצועי עידן וייצמן - שמעורב בכל שחקן מהקטנים ועד לגדולים , צוות המאמנים המצויין והאנשים מסביב - אם זה המנהל הטכני - אלכס וייג ומזכירת המועדון - טל רחמים, שעוזרים בכל דבר. הקבוצה שלנו הייתה מגובשת ובעלת רצון ללמוד ולהצליח ועם האווירה מסביב הצלחנו ליצור קבוצה טובה". 

עם איזה קשיים התמודדתם בקיץ 2023?

"הקבוצה עברה שינוי לא קטן. לצערי, כמה הורים, שילדיהם שיחקו במכבי חיפה נהלל, לא האמינו במועדון החדש ובחרו לעזוב. כמובן שזאת זכותם. לשמחתי, לאחר ימי התרשמות שערכנו קלטנו שחקנים שהצטרפו לקבוצה ממועדונים שלא מובילים בכדורגל שלנו, שחקנים שהתגלו שחקנים מוכשרים מאוד. עם איכות אנושית מדהימה זה פשוט לקח את הקבוצה קדימה ביכולת ובהתנהלות מסביב".

איך השפיעה עליכם הטרגדיה האישית שעבר איתי רוזנבליט?

"הקבוצה עברה אירוע שלא מוכר לי ולהרבה אנשים מתוך המועדון, ששחקן הקבוצה ממש בתחילת השנה מאבד אח, שהוא גיבור ישראל ובפעולות הירואית הציל הרבה חיים של אנשים. המקרה קרה ממש יום לפני משחק אימוןף שבו ערכנו טקס. איתי השתתף במשחק למרות שהמקרה היה טרי והוכיח לי מה זה כח נפשי עצום, כנ"ל המשפחה המדהימה שלו. בהמשך קיימנו טורניר שהוקדש לזיכרו של גילעד ז"ל.כולנו עם איתי מהשניה שזה קרה וראינו אותו מתפתח לשחקן מדהים,  שעבר תהליך התבגרות מושלם. הוא שחקן סופר חשוב אצלנו ונער מהטובים שאימנתי, זכה לכבוש נגד כל הקבוצות המובילות בארץ - וזה בעצם הפרס שלו על עבודה קשה לא רק במגרש".

מה אתה צופה לקבוצה בעונה הבאה בליגה הארצית של שנתון נערים ב'?

"אני שמח שהם ממשיכים עם מאמן מדהים בשם אלירן פנספונקר. רוב השחקנים המובילים ממשיכים לצד שחקנים מוכשרים שמצטרפים. אני בטוח שייצא מהחיבור הזה דברים טובים".

מה הכיוון שלך לעונה הבאה?

"אני שמח לקחת את שנתון 2010 כפרויקט חדש עבורי. אני מכיר את השנתון הזה מדהים, בני הבכור, אור, משחק בקבוצה. יש לא מעט שחקנים מוכשרים שרוצים להצטרף לקבוצה ולאקדמיה שלנו בנהלל, שמשלבת אימוני בוקר ולימודים בבית ספר מהמובילים בישראל. לאחרונה נרשמתי גם ללימודים לתעודת עלית מתוך כוונה לאמן בקרוב מאוד בליגת העל למחלקות הנוער".

כבר שיתפת העונה באחד מהמשחקים את בנך והוא אפילו הבקיע שער. איך הולך לעבוד שיתוף הפעולה ביניכם?

"השנה אחרי לבטים לקחתי פרויקט אישי שלי ואתגרתי את עצמי ואת הבן שלי, שנעבוד יחד. אין לי ספק שאחרי שהוא התבגר ועשה קפיצה יפה מאוד במועדון שלנו יחד עם המנהל המקצועי עידו ווייצמן והמאמן שליווה אותו בשנתיים האחרונות אלכס סליפקו, אור ואני מוכנים ובטוחים שתהיה שנה מדהימה והקבוצה תמשיך את הדרך שלה למעלה".


נוער - על, זמן לבחירת תגלית העונה

נוער - על, זמן לבחירת תגלית העונה

חדש באתר

שחקן שהרשים בקבוצת בוגרים שזכתה בתואר, שחקנים שהרשימו בעונה ראשונה כשחקני נוער, שחקן ששילב בין בוגרים לנוער - אלה המתמוד...